16 Ekim 2007 Salı

kolektif fısıltı

Oyungezer'i Google'layın. Karşınıza önce bir soru çıkacak; "did you mean younger?" ("Daha genç mi demek istemiştiniz?") Oyungezer'in içinde younger anagramı bulmak Google'a has bir yetenek fakat ilginçtir, sorunun yanıtı "evet". "Evet, daha genç demek istiyorum; daha heyecanlı, daha sıcak, daha gerçek, daha yaşam dolu, daha kolektif... Evet, Oyungezer derken aslında tüm bunları da demek istiyorum."

Oyungezer'i Google'lamanın ikinci ve asıl önemli sonucu, bu derginin birkaç kişilik bir heyecan timinden çok daha fazla insana ait bir proje olduğunu göstermesi. Google'da çıkan yüzlerce sonuçtan azımsanmayacak bir bölümü, Eylül ve Ekim ayları içinde hayata geçirilmiş ve ilk enrty'lerini Oyungezer'i duyurmaya ayırmış bloglar. Onlarcası, çok farklı platformların forum sayfaları. Donanım Haber'den Bildirgeç'e, Ekşi Sözlük'ten İTÜ'nün Teknik Forum'una kadar öyle çok yerde konuşuluyor ki bu sözcük, her şeyin bir fısıltıyla başladığına inanmakta güçlük çekiyorum.

bu arada dergide neler olup bittiğini de kısaca yazayım. ay başında mutfağa yığılan kahve ve kolalar bitti, geçen haftaki temizlikten sonra pırıl pırıl olan çalışma odamız silent hill evrenine dahil bir mekana dönüşmeye başladı, üstünde oturmaya kıyamadığımız kanepelerin iyi birer yatak olduğu keşfedildi, ilk yerleştiğimizde "hoşgeldiniz"lerle karşılayan komşularımızdan ilk şikayetimizi aldık, telefonumuzu bozduk, bardak kırdık, ilk çöp kutumuzu çöpe attık, öğlen 11-gece 1 şeklindeki çalışma saatlerimizi sabah 11- sabah 6'ya yuvarladık... sonra dün gece derginin ilk kapağının ilk taslağını yaptık ve tüm bu anlattıklarım bir anlama kavuştu. bir anlamın ortaya çıkma anına tanıklık etmek ve o anı heyecanla bekleyen binlerce gözle paylaşmak... içindeki yüklü anlama rağmen anlatamayacağım bir şey bu.

düşündüğünüz, konuştuğunuz, yazdığınız, katıldığınız, bizle birlikte heyecanlandığınız, beklediğiniz ve güvendiğiniz için teşekkürler oyungezerler. söylemeden geçemem; seviyorum sizi.

17 yorum:

Adsız dedi ki...

Biz de sizi çok seviyoruz sevgili oyungezer Hancıları.inanın bana bu han türkiyenin en uğrak ve samimi,muhabbeti bol,eğlencesi had safhada bir kağıttan han olacak.
evet doğru genciz.çnkü forumda herkesin düşündüğü gibi.bu hepimizin bir çocuğu gibi oldu.bu çocuğu biz büyüteceğiz.Kocaman olacak.amerikan kültürünün esiri olup obezitenin kurbanı olacak...öhöm.kaptırdım kendimi
sayılı zaman hani geçerdi ya geçmiyor bu(askere gidince ne yapacağım allah bilir)
Zımbılik(uğur)
not:forumda tarif etmediniz bari burada edin şu adresi :( elimde kek altunizadeyi talan ettireceksiniz illa

homesick alien dedi ki...

eahahaha! dark templar? zımbılik? ikisinin aynı kişi olduğunu bilmiyordum ben yahu. peki bugün sabah bizim sitenin orada bina numaralarına bakarak dolaşan da senmişsin demek.. ama elinde portakallı kek göremedim ben =)

bu arada adresi yine vermedim, kaynadı arada farkındaysan..

ccasdasd dedi ki...

Heyecanla bekliyoruz...

durmadan yayıyorum dergiyi şimdiden alacak birsürü arkadaşım var.

ben de dergiyi 2 taneden az almayı düşnmüyorum :)

fakat ilk alışımda 10 tane kapmayayım diğerlerine de kalsın dimi efem :)

1 kasımı hiç bu kadar heyecanla beklememiştim...

Smalltime dedi ki...

İlk sayıyı koli ile almayı düşünüyorum. Koli varya bildiğimiz, onunla işte. Maksat kahve parası çıksın size.

Adsız dedi ki...

Evet Dark Templar ve Zımbılik kişilikleri benim :D uğur yani.ama yok o değildim ben ya :D ben haftaiçi gelebilirim sanki.anaa len ben ne aptalım gelsem ya şimdi :D dur arayayım ben bi sizi
Zımbılik(uğur)

Adsız dedi ki...

ühüüüü aradım açan olmadııı ühüü insan ne hızla bu yorumu okuyup bütün oyungezer ailesine alarm verir de telefonlara cevap vermez..
ehe:P
Zımbılik (uğur)

homesick alien dedi ki...

kaçççııın! dark templar zımbılik uğur geliyoo! =)

Murat dedi ki...

Serpil abla çok teşekkürler biz de sizi çok seviyoruz.Oyungezer i google da aratınca daha önce ben de farkına varmıştım ama şimdi arama sonuçları daha bir çoğalmış ve ileriki günlerde daha da fazla olacak inşallah.Ama özellikle "oyun" diye aratınca da çıksın istiyorum ben , bunu yapabilir misiniz?çünkü bu çok genel bir kelime ve bir çok kişi eminim özellikle canı sıkılan ama aklına bir türlü bir oyun sitesi gelmeyen çoğu kişi (özellikle bilgisayarla yeni tanışanlar) "oyun" kelimesini aratıyordur.Onları da kazansak iyi olmaz mı? Böyle güzel bir derginin varlığından haberleri olmalı.

Adsız dedi ki...

Öncelikle Serpil abla Zımbılik ismime dikkat edip doğru yazdığın çin teşekkür ederim(genelde Zımbilik yazıp geçiştiriyorlar)
sonra size şu şarkıyı ithaf ediyorum:

I could be wholesome
I could be loathsome
I guess I'm a little bit shy
Why don't you like me?
Why don't you like me without making me try?
...
I could be brown
I could be blue
I could be violet sky
I could be hurtful
I could be purple
I could be anything you like
Gotta be green
Gotta be mean
Why don't you like me?
Why don't you like me?
Why don't you walk out the door!

ehehe:P mika:D
Zımbılik(uğur)

mgyldz dedi ki...

Biz de seni seviyoruz Serpil abla, biz de sizi seviyoruz.

Adsız dedi ki...

hehehe sonunda telefonumu açan olduu,sağolsun sinan abi açtı :D
geliyorum serpil abla kaçamayacaksınız bugün
Zımbılik(uğur)
gerçi ofis nerde öğrenmeyi unuttum tekrar ararım gelmeden önce,ya da sora sora bağdata giderim

ccasdasd dedi ki...

14 yaşında bi çocuk olmasam arar sorardım sonra da bi ziyaretinize gelirdim

kaffe kola felan bitmiş anladığım kadarıyla desteğimiz olurdu 8)

Adsız dedi ki...

Geldim gördüm ve kaçtım,zira serpil abla masasının yanında küçük bir meşe odunu bulunduruyormuş.zaten kendisinin PC masaüstü Gestapo üniforması giymiş bir Serpilmiş.bir görseniz nasıl da zalim davranıyor diğerlerine.sinan abi,tuğbek abi falan,kurtarmak için plan yapıyorum onları.girdim kolayı bıraktım kaçtım onu öyle görünce =P=P
Zımbılik(uğur)

erengy dedi ki...

Kadir/ Ben ilk ofis ziyaretimi 13 yaşındayken gerçekleştirmiştim, geç bile kaldın sen. (:

ccasdasd dedi ki...

erengy abim keşke gelebilsem fakat istanbulu hiç bilmeyen ve avcılar da oturan biriyim.

kafasına esince taa OG ofisine gelmek 14 yaşındaki bi öğrenci için zor :)

keşke şartlar olgunlaşsa da gelebilsem...

fakat annemler tain dilekçesi verecekler seneye... ne olacak bilmiyorum.

ha bigün ofisinizin kapısından yazar olarak girerim inşallah =)

emrecn dedi ki...

yazıyı zevkle okudum ve içimden keşke dergi tutsa dedim
neden tutmasınki dedim sonrada...

bu sıcakkanlılık ve samimiyetle neden olmasın..

Erman Yolcu dedi ki...

kadirlac avcılarda nerdesin bende avcılardayım